Berlin 2017

20170622

Mám trochu deja vu, protože poslední článek z Berlína se tu neohřál ještě ani rok a přesto už píši další. Berlín je prostě láska a na lásku si člověk vždycky čas najde. Takže pokud váháte, zda se do hipsterského ráje vydat, tak doufám, že po dočtení si hned půjdete koupit jízdenku (od regiojetu ;)). Tentokrát jsem se do Berlína vydala s přítelem, který tam ještě nikdy nebyl. Takže jsem mu musela samozřejmě všechno ukázat a ačkoliv jsem všechny ty památky viděla už asi počtvrté, tak mi to vůbec nevadilo :)

DEN 1

Z Prahy jsme vyráželi hned ráno s RegioJetem a kolem druhé jsme již byli na ZOBu. Tam nás zklamaly automaty na lístky, jelikož braly jen drobné nebo Maestro ... ani jedno jsme neměli, takže jsme si zašli rozměnit do Dunkin' Donuts, to ale bohužel také nevyšlo, takže jsme si alespoň obalili nervy cukrem a nakoupili ve večerce. Takže Tip číslo jedna - vezte si i dost drobných na metro. Samozřejmě že ve všech ostatních automatech normálně brali všechno... Takže po další hodině jsme se se zásobou Club maté vydali do hotelu. Ubytovali jsme se v Upper room hotelu hned u nákupního boulevardu Kürfürstendamm. Jako za ty peníze to bylo vážně super - včetně snídaně. Lokalita hned u metra a nákupů taky skvělá, jen naše cesty většinou směřovaly do východního Berlína, tak jsme se každý den celkem projeli, ale jinak můžu doporučit.
Pořádně hladoví jsme se vydali do Shiso burger a bylo to super. Měli jsme štěstí a chytli poslední volná místa. Za námi už se začínala tvořit pořádná fronta :D Dali jsme si klasický cheeseburger, lososový burger, hranolky a edamamame a super roztomilé vody s obrázkem Berlína v růžové a modré barvě - jako pro holčičky a chlapečky. Jo je to blbost, ale mně přesně tyhle věci přijdou děsně roztomilé :D Hned vedle byla má oblíbená kavárna The Barn, takže jsme si ještě vzali kávu s sebou, že se projdeme. A teď jeden zákulisní fórek. Držim kafe levou rukou a pravou se to snažim fotit, samozřejmě že mi začal mobil padat a jak jsem ho chtěla chytit, tak jsem si vylila skoro celé kafe! Jo, tohle jsem přesně já :D
Popojeli jsme metrem a vystoupili na Warschauer Strasse. Ve večerce jsme si po berlínsku koupili pivo (v každé späti mají otvírak) a vydali se na náplavku k East side gallery. Tam jsme chvilku seděli, fotili a prošli se i kolem zdi. Na druhou stranu od metra je čtvrť plná barů, takže jsme se vydali i tam. Dali jsme si ještě jedno pivo a Berliner luft (něco jako bílá zelená) a jeli domů, velká párty se nekonala :D.

DEN 2

I přes to že jsme na hotel dorazili před půlnocí se nám moc vstávat nechtělo :D Vykopali jsme se ale na snídani, aby nám něco zbylo a dobře jsme udělali. Byla neděle a tak jsme si na dopoledne naplánovali památky. Nejdříve jsme se jeli podívat k Checkpoint Charlie, protože tam jsem ještě nikdy nebyla. Pak jsme se prošli po Friedrichstrasse a zabloudili i k severokorejské ambasádě, vedle které bylo i české centrum. No nic, pokračovali jsme dál k Židovskému památníku, Braniborské bráně a Říšskému sněmu. Tam jsme se schválně popovezli nejkratší trasou metra na hlavní nádraží a začali vymýšlet, kam se zase půjdeme najíst.
Chtěli jsme do Distrikt coffee na pozdnější brunch, ale bohužel tam bylo beznadějně plno a čekali bychom asi hodinu a půl ... takže jsme šli na curry wurst. Velkou nevýhodou na cestování jsou samozřejmě toalety, jenže tady nejsou skoro nikde. Šli jsme proto ještě do kavárny na kávu a dezert. Volba padla na novou pobočku Five Elephant. Panebože! Tam to bylo krásné! Všude mramor s barevnými kamínky a zlaté doplňky. Panebože podruhé! Nejlepší espresso jaké jsem kdy měla (hned se mnou putoval pytel domů), fakt! A jejich vyhlášený cheesecake k tomu, jenže .... neměli záchody! Takže se nenechte napálit jako my :D No rychle jsme dojeli na Alexanderplatz, kde to jistil Sanifair :D
Další plán byl Mauerpark. Po cestě jsme si v šíleném vedru dali California pops a těšili se. V neděli totiž ve tři hodiny v parku začíná karaoke. Minulé léto jsem z toho byla úplně vedle a moc si to užila. Letos to bohužel nějak nevyšlo. Bylo už půl čtvrté a byl tam furt nějaký kouzelník a do toho na nás ze všech stran lidi hulili a kouřili, dokonce i doutníky. Takže jsme se rozhodli jet směr Templehof. Tam už jsme si mohli užít klidu a krásného počasí. Jedná se o areál bývalého letiště, kde jsou plochy určené buď jen na odpočinek nebo také pro psy, na grilováni nebo na brusle. Jestli budete v Berlíně v neděli, tak se tam určitě jeďte podívat a udělat si piknik. My se šli nakonec najíst do Vapiana, které jsme měli hned u hotelu a byla to asi nejlepší pizza, jakou jsem kdy měla. Jen nás teda dost zklamal personál :/ Ještě jsme se chvilku prošli nočním městem u hotelu a padli.

DEN 3

Další den jsme si přivstali a vydali se prozkoumat Primark a další obchody. Po cestě na hotel s taškama jsme si na oběd vzali čínu do krabičky a najedli se na hotelu. Odpoledne jsme se vydali do další pobočky The Barn, kterou jsme měli kousíček od hotelu. Dlouho jsme nemohli najít vchod a nakonec se tam šlo po točitých schodech uvnitř jednoho z obchodů - to nás fakt nenapadlo :D V kavárně byl krásný výhled a odnesli jsme si i balíček kávy jako suvenýr. Jelikož dost pršelo, tak jsme se pro nákupy rozhodli i odpoledne. Celodenní nakupování nás tak unavilo, že jsme už měli náladu jen na pivo a šli spát :D

DEN 4

Moc času už jsme neměli, takže jsme se jen šli podívat na Museum Insel, kde je moc krásné prostředí na procházku. Bohužel prohlídku jsme už opravdu nestíhali. Z ostrova jsme došli k Nikolaiviertel, což je nejstarší čtvrť v Berlíně. Malinké domečky, malinké uličky, malinké obchůdky plné kýčů pro turisty. Nakonec jsme ještě jeli na poslední šálek kávy do druhé pobočky další vyhlášené kavárny - Bonanzy. Ten interiér, to zase byla nádhera!! Obrovský prostor, přírodní barvy s bílou a spousta rostlin. Výborná káva je tady samozřejmostí. Z naprostého klidu nás vyvedlo mé cuknutí při pohledu na hodiny ... museli jsme se sebrat a jet pro věci a na ZOB. Sbohem Berlíne, bylo to u tebe krásné, ostatně jako vždy. Tak zase za rok!

4 comments

ReplyDelete

Děkuji za komentář!

Latest Instagrams

© Poslední nok. Design by Fearne.