Barista roku 2017

20170312

Copak se to děje, že Klára přidala další článek? To teda musí být .... A taky že jo! Tenhle víkend se totiž konala soutěž o titul Baristy roku 2017 a bylo to něco!

Musím říct, že po loňském ročníku jsem se toho letošního maličko obávala, ale když jsem se dočetla, že se akce bude tentokrát pořádat v holešovických "jatkách", tak jsem se rozhodla si ten lístek koupit no a ono to bylo rozhodnutí dobré. Vypila jsem hromadu skvělé kávy, viděla spoustu známých tváři, držela palce, tleskala a nešetřila obdivnými pohledy. A jak to tedy celé probíhalo?
Ve víkendovém finále předvedlo své schopnosti 12 soutěžících z celé republiky. Jejich úkol byl připravit celkem 12 nápojů a to 4 espressa, 4 kávové nápoje s mlékem (milk beverages) a 4 signature drinky (obsahující espresso) připravené tak, aby podpořily chuť vybrané kávy. Před zahájením měl každý účastník 15 minut na přípravu. Na samotný výkon byl stanovený časový limit rovněž 15 minut, během kterého musel soutěžící své představení doprovázet i mluveným slovem a to prosím pěkně v angličtině, kvůli valné části česky nehovořící poroty. Porotu tvořily dvě skupiny, kdy první část hodnotila technické dovednosti baristy a také schopnost udržet si pořádek na pracovišti a druhá část pak ochutnávala a hodnotila připravené nápoje.
Kromě samotných soutěžních představení byl připraven i doplňující program. Mohli jste si zajít na přednášky, prodiskutovat řadu témat, shlédnout film z dílny kluků z Coffee Trip a především ochutnávat kávy z hromady nejlepších českých i zahraničních kaváren! Joooo! Třikrát hurá pro The Barn a Dos Mundos, které mě potěšily nejvíce. A jestli někdo dostal hlad (spíš chuť), tak občerstvení měli na starost Tamarind tree (bůčkové nebe!), Salt'n'pepa, Bread Gap, Tartaletka a další ... Nedá mi to a musím vyzdvihnout technickou stránku akce, kdy vše bylo výborně snímáno kameru, takže člověk viděl i detaily kouzel, která se odehrávala na jevišti. Dnes jsem mohla ocenit dokonce i to, že se soutěžní vystoupení vysílala online! Děkuji. A nakonec musím zmínit i skvělého moderátora celé akce a rovněž skvělého baristu a snad největšího kávového nadšence Jaroslava Slámečku, nejlepší (sledujte ho na insta i na youtubu!).
Co se týče výsledků, tak vítězem se stal Jan Škeřík z pražského Double B coffee & tea, na druhém místě skončil loňský vítěz Ondřej Hurtík ze stáje Doubleshotu a třetí místo obsadil Zdeněk Hýbl, majitel krásného One sip coffee.
Love coffee!

2 comments

  1. Jééé, mrzí mě, že mi to časově nevyšlo, abych se stavila. Už jen z těch fotek a tvého popisu mě to štve. :D Zrovna The Barn bych zkusila ráda.

    ReplyDelete
  2. Jeee, to jídlo vypadá božsky :)

    ReplyDelete

Děkuji za komentář!

Latest Instagrams

© Poslední nok. Design by Fearne.