Recept | Zdravý cheesecake

20150920

Tenhle cheesecake mě měl zachránit od neustálých chutí na něco dobrého a přitom jsem se po něm neměla cítit provinile. No provinile jsem se rozhodně necítila, ale první problém upřímně nevyřešil. Problém byl totiž v tom, že jsem do něj prakticky nedala cukr, což jsem se ale v receptu pro vás rozhodla napravit, protože vám chci poskytnout jen to nejlepší! Takže dobrou chuť a výčitky dejte stranou!

Ingredience
2 hrnky (250 ml) ovesných vloček
70 g mletých mandlí
1 lžíce holandského kakaa
5 lžic třtinového cukru
55 g másla
1 panák (40 ml) mléka

750 g odtučněného tvarohu
250 g Lučiny / pomazánkového másla
3 vejce
1 lžička vanilkového extraktu
10 lžic třtinového cukru

agávový sirup, stříbrné kuličky a fík na ozdobení
Postup
Troubu si předehřejte na 180°C. V kastrůlku si na mírném plameni rozehřejte máslo a nechte ho trochu vychladnout. Mezitím si trochu pomelte v mixéru vločky nebo stačí koupit ty jemné. Dno dortové formy si vyložte pečícím papírem a následně v něm smíchejte vločky s kakaem, mandlemi a cukrem. Poté směs přelijte máslem a mlékem a dobře promíchejte. Pak už jen vše upěchujte po dně formy a trochu i do stran a dejte péct na 15 minut.
Než se upeče korpus, tak si připravte krém. K tomu stačí jen smíchat všechny uvedené suroviny v míse pomocí lžíce. Pak už jen hmotu navrstvěte na korpus, dobře uhlaďte povrch a dejte péct na dalších 15 minut (do spodní části trouby vložte plech se zapékací mísou s vodou, aby byl cheesecake díky páře hezky vláčný). Pak snižte teplotu o 10°C a pečte ještě hodinu. Poté troubu vypněte a nechte v ní ještě 15 minut cheesecake stát. Pak už ho můžete vyndat a nechat ho venku, dokud nedosáhne pokojové teploty a následně už ho skladujte pouze v ledničce.
Před podáváním jsem dort pocákala agávovým sirupem, aby na něm držely zdobící kuličky a ozdobila jsem ho nakrájeným fíkem, ale ve fantazii se meze nikdy nekladou!

Post a Comment

Děkuji za komentář!

Latest Instagrams

© Poslední nok. Design by Fearne.