saláty

20130409

Jak jsem psala, tak také činím a píši první článek o jídle. Na začátek jsem si vybrala takové "lehké" téma a to sice saláty. 
Víte, jsem úplně doslova a do písmene ALERGICKÁ na takové ty dietové ponaučení, že saláty s dresinkem jsou strašná kalorická bomba a v restauracích bychom se jim měli vyhýbat. Ono totiž jíme salát a jíme salát. Já osobně bych saláty rozdělila do čtyř kategorií. Saláty z čerstvé zeleniny určeny jako příloha, saláty z čerstvé zeleniny a dalších surovin určené jako hlavní chod, saláty z tepelně upravené zeleniny ideální jako příloha k masu či jako hlavní chod a "saláty", které si kupují dělníci u pultu spolu s pěti rohlíky. Teď blíže k jednotlivým (mnou vymyšleným) druhům.

Saláty z čerstvé zeleniny určené jako příloha.
To máte tak, když si dáte pečené kuře s kaší a k tomu pro dobrý pocit mističku okurkového salátu. Takové saláty by opravdu nemusely obsahovat nějaký těžký dresink nebo třeba proteiny, protože ty už jsme přijali v hlavním jídle. Mým favoritem je již zmíněný okurkový nebo třeba jen pár lístků rukoly s paprikou.

Saláty z čerstvé zeleniny a dalších surovin určené jako hlavní chod.
A jsme doma! To je přesně to, o čem jsem psala hned v úvodu. Kolikrát se mi stane, že nemám chuť na teplé jídlo a tak si dám jen salát. Jenže, copak by se člověk ze samotné zeleniny najedl? Já tedy rozhodně ne. Pokud má být salát jako hlavní jídlo, tak by měl určitě obsahovat nějaké zdroje bílkovin, tuků a i sacharidů a ano, tím myslím i na noc, i když to už není nutnost. Proteiny si určitě každý doplní sám (kuřecí maso, tuňák, vejce, ...), sacharidy ve formě celozrnného pečiva nebo těstovin také určitě dáme dohromady, ale co ty tuky, když jsou tak strašně nezdravé!!! Ať se jdou všechny tyhle časopisy vycpat. Pro mě je nějaké to pojivo prostě nutnost. Nejčastěji se uchyluji k domácímu dresinku z majonézy, bílého jogurtu, česneku, soli a pepře. Občas ale použiji i nějaký ten kupovaný. Dobrým zdrojem zdravých tuků jsou také rostlinné oleje, semínka nebo třeba avokádo.

Saláty z tepelně upravené zeleniny ideální jako příloha k masu či jako hlavní chod.
Tak toto opravdu miluji. Většinou to funguje jako taková čistka ledničky a vezmu vše co vidím a buď to osmahnu na pánvi nebo hodím do trouby. Vždy použiji olej a dostatek koření a nejoblíbenější jídlo je na světě. Nejraději takhle dělám lilek, červenou papriku, cibuli a trochu brambor spolu s kořením na Gyros. No nebe! K tomu si také většinou neodpustím lžičku majonézy....ach, já hříšnice!

"Saláty".....to snad ani nemá cenu se o tom rozepisovat....


Postupně bych mohla přidávat i nějaké recepty a hned tu tedy jeden mám. Konkrétně tenhle jsem měla před chvílí k večeři a moc jsem si pochutnala :) (A ano, vím, že tenhle není úplně nejzdravější, ale o nohu snad kvůli němu nepřijdu.)


Složení: ledový salát, avokádo, rajče, jarní cibulka, červená cibule, krabí tyčinky, krutony z Kauflandu, farmářský dresink, aneb co se doma našlo a přišlo k chuti

Jak se Vám článek líbil, mám v takových pokračovat nebo stojí za prd a už tu nic takového nechcete? Neváhejte se vyjádřit v komentářích nebo se zeptat na ask.fm!

14 comments

  1. článek je super!:)
    a na rady v časopisech mám stejný názor....taky jsem hříšnice haha:D

    jinak já saláty nejím skoro vůbec, jen ze zeleniny bych se nenajedla, stejně by k tomu muselo být nějaké pečivo...a tak to si radši dám těstoviny nebo kuskus, a vyjde to nastejno a pochutnám si víc....a nebo si jen hodím šunku na pečivo, když jsem obzvlášť líná :D

    ale vtipný jsou ženský, co strašně "drží dietu", a tak by si v restauraci nikdy nedaly nic jinýho než salát caesar, i když ten se všema těma krutonkama, zálivkou a pečivem vyjde kaloricky úplně stejně jako "zlé" těstoviny :DD

    zvůj salát ale vypadá dobře, krabí tyčinky mám ráda :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jo to je pravda, vyjde to kaloricky úplně jako normální jídlo :D Já mám saláty hodně ráda a úplně nejraději, když je nemusím dělat, protože to je hroznej vopruz :D Jinak děkuji za pochvalu, od takové odbornice ;)

      Delete
    2. - stejne tak ovsem ony "krabi" tycinky nemaji s nutricne hodnotnou a predevsim zdravou plus dietni surovnou nic spolecnyho.
      a kdyz pripoctes abnormalne kaloricky avokado a krutonky ..

      nechci nijak rejpat, princezno, lec v pripade, ze si konzument preje zbavit se prebytecnejch kil, s timdle to nebude zadna hitparada .)

      Delete
    3. A já jsem něco takového psala? Mně jde o to, že je to prostě lepší než si dát chleba s nevím čím,protože to obsahuje zeleninu. Avokádo je sice kalorické, ale zdravé a kdyžtam není celý kus, ale jen kousek, tak v čem je problém i pro hubnoucího? Jasně, těch krutonů tam je víc, protože jsem měla opravdu hlad, ale stejně ta energetická hodnota bude kolem 1500kj, což ti přijde hodně? Já myslím, že je to jednou za týden naprosto v pohodě...

      Delete
  2. miluju saláty :)
    krabí tyčky jsem ještě neejedla

    ReplyDelete
  3. Saláty, co si kupují dělníci s pěti rohlíky mě dostaly :D Nesnáším pařížák, bramborovej sálat a všechny tady ty hnusy >.< Zrovna dnes jsem měla na večeři těstovinový salát s ledovým salátem, paprikou, rajčetem a okurkem, miluju takový večeře! Určitě takové články piš častěji :)

    ReplyDelete
  4. vyzerá úžasne :)

    http://slyfestyle.blogspot.sk/

    ReplyDelete
  5. To je skvělý článek. Určitě v nich pokračuj. :)
    Je to vážně vtipně napsané. :D Moje mamka žije pouze na salátech, ale těch pro dělníky. :D

    ReplyDelete
  6. Super článek! :)) taky miluju saláty, ať už ty přílohové a nebo hlavňochodové ;) jen to čištění a krájení zeleniny bych si také klidně odpustila.. :) Těším se na další podobné články :)

    ReplyDelete
  7. Poslední dobou mám krabí tyčinky radši a radši! Salát vypadá náramně chutně :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. No tak to já bych se krabími tyčinkami mohla ládovat od večera do rána a to pouze jimi. :D

      Delete
  8. ňam, ňam, Vivinka chce ochutnat! :-DD

    ReplyDelete

Děkuji za komentář!

Latest Instagrams

© poslední nok. Design by Fearne.