the best apple pie

20121006

Dnes mi mamka udělala radost a upekla tenhle výborný podzimní koláč. Je jednoduchý a suroviny máte doma a přitom z toho vzejde taková dokonalost! Pomyslnou třešničku na dortu/koláči tvoří čerstvá šlehačka. 

Ingredience na jeden plech:
260g polohrubé mouky, 200g cukru krystal, 1 vanilkový cukr, 240g másla nebo Hery, 4 vejce, 6-8 jablek, 4 lžíce medu, skořicový cukr, mouku a tuk na vymazání a vysypání plechu, smetana ke šlehání

Postup: 
Vymažeme a vysypeme si plech a předehřejeme troubu (horkovzdušnou na 150°C a elektrickou na 170°C). Máslo nebo heru utřeme s polovinou cukru, vanilkovým cukrem a žloutky. Z bílků a druhé poloviny cukru uděláme sníh. Obě hmoty lehce promícháme dohromady a postupně do no nich přimícháváme mouku. Vzniklé těsto přemístíme na plech a pořádně rozmažeme do stran - vychytávkou je použít na to mokré ruce, na které se těsto nemá šanci lepit. Těsto hned dáme předpéct na 15 minut do trouby. Mezitím si oloupeme jablka a nastrouháme je na plátky. Předpečený korpus necháme chvilku vychladnout a poté ho potřeme medem. Navršíme na něj jablka a posypeme skořicovým cukrem podle chuti a znovu plech dáme do trouby. Pečeme ještě dalších 20-25 minut a ke konci na pár minut zvýšíme teplotu a necháme cukr zkaramelizovat. Koláš je  ejlepší ještě teplý s pořádným kopcem šlehačky. Mňam!

21 comments

  1. Vypadá to skvěle!

    Taky mám podobný blog jako ty a potom mám blog o pečení, a píšu tam recepty:) Budu ráda když se podíváš :))

    ReplyDelete
  2. To vypadá dokonale! Nám dnes pekla babička jablkový závin a taštičky! :)

    ReplyDelete
  3. Yummi! Děláš mi chutě a to není fér :D

    ReplyDelete
  4. Wow to vypadá skvěle :) Mamka dneska pekla klasický štrůdl, ale je úžasný. Já se chci pustit do mrkvového dortu, snad příští víkend.

    ReplyDelete
  5. Ten vypadá skvělej :) Jen takovej dotaz...v ingrediencích píšeš 4 vejce ale v receptu vidim jenom 2...jak to teda je? chtěla bych se do něj pustit :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jé pardon! Je to ze čtyř vajec jako je v ingrediencích. Mám to napsaný jako recept do kulaté formy z poloviční dávky, tak jsem to přepisovala a omylem jsem tam napsala jen ty dvě. Teď už by to mělo být v pořádku, snad se povede a bude chutnat, dej vědět :)

      Delete
    2. Pekla jsem ho ráno a už tu mam posledních pár kousků ;) Je vážně výbornej, díky moc za inspiraci ;)

      Delete
    3. Tak to jsi mi udělala radost :-) A není zač, asi se budu teď o recepty dělit častěji, protože budu muset častěji vařit :)

      Delete
  6. vypadá skvěle :) podzim a jablečné dobroty k sobě neodmyslitelně patří :) ale dneska jdu pro změnu péct mrkvový dort - asi po padesáté, ale pořád mi chutná:D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Já už se k tomu mrkvovému budu muset někdy dokopat! Až mi děda vyloupe ořechy :D

      Delete
  7. my sme dnes mali domace marhulove croisanty tiez som si strasne pochutila:)
    Pozyvam ta na prvu giveaway mojho blogu pri prilezitosti jeho tretich narodenin!
    http://biancaprincipessa.blogspot.sk/2012/10/prva-giveaway.html

    ReplyDelete
  8. Tak ten by som si hneď teraz dala :)

    ReplyDelete
  9. mňami :) pekla jsem hraběnčiny řezy a jsou uplně boží! :)

    ReplyDelete
  10. opsala jsem si recept, vypadá dost lákavě-tudíž vyzkouším:-)

    ReplyDelete

Děkuji za komentář!

Latest Instagrams

© Poslední nok. Design by Fearne.